آغاز سال تحصیلی و برنامه‌ريزي براي درس خواندن

آغاز سال تحصیلی و برنامه‌ريزي براي درس خواندن

تعرفه تبلیغات در سایت

میزکار کاربری

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

ابربرچسب ها

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
نهم
آغاز سال تحصیلی و برنامه‌ريزي براي درس خواندن

با توجه به فرارسیدن مهر و آغاز سال تحصیلی لازم می‌دانم چند نکته را برای افزایش یادگیری و تمرکز بیش‌تر دانش‌آموزان و موفقیت در درس‌، امتحان و آزمون‌های برنامه‌ای یادآور شوم:


 

1- مکان: اگر برای دست‌یابی به هدفتان مصمم هستید، در گام اول، یک محل مناسب برای خود پیدا کنید. می‌توانید از اتاق شخصی، کتابخانه یا کلاس‌های مطالعه استفاده کنید.

2- عادت کنید: انجام روزانه‌ی تکالیف و مـطالعه‌ی درس‌ها به طور سطحی آن‌هم یک شب قبل از امتحان نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. سعی کنید از قانون درس هر روز در همان روز استفاده کنید؛ یعنی  هر روز بـرای مطـالـعه‌ی درس هـمـان روز وقت بگذارید. از وقت اضافه‌ی میان کلاس‌ها برای مـرور درس کلاس بعد استفاده کنید. بعد از مطالعه‌ی درس هر روز در همان روز، درس‌های فردا را هم مرور یا پیش‌خوانی کنید.

3- کمک هست! به دنبال آن بروید: چه نمرات شما بالا باشد، چه کم‌ترین نمره‌‌ها را بگیرید، باز هم می‌توانید توانایی‌های خود را ارتقا بخشید. در مورد روش‌های یادگیری مطالب بیش‌تری مطالعه کنید. ارتباطتان را با اساتید افزایش دهید. از پشتیبان و ابزارهای کمک‌آموزشی کمک بگیرید.

4- یادداشت‌برداری کنید: از دفترچه‌ی یادداشت (کتاب خودآموزی) برای نکته‌برداری، یادداشت کردن نکات مهم درسی و آزمون‌ها استفاده کنید. برای انجام تکالیف روزانه‌ی خود وقت بیش‌تری در نظر بگیرید. سعی کنید تکالیف خود را زودتر از موعد مقرر انجام دهید و خودتان را برای امتحانات از قبل آماده کنید.

5- انرژی بگیرید: غذا، خواب و ورزش، خستگی و استرس قابلیت ادراک و میزان حافظه را کاهش می‌دهند. غذای مناسب بخورید، به طور مرتب ورزش کنید و به اندازه‌ی کافی بخوابید.

6- حرفه‌ای عمل کنید: با آمادگی کامل سر کلاس‌ها حاضر شوید و از تمام مطالب یادداشت‌برداری کنید. سعی کنید تا آن‌جا که می‌توانید غیبت نداشته باشید. استفاده از یادداشت‌های دیگران نمی‌تواند به اندازه‌ی نوشته‌های شخصی برای‌تان مفید باشد. زمان یادداشت‌برداری به مسائلی که روی آن‌ها تأکید می‌شود و مثال‌های مختلف توجه بیش‌تری داشته باشید. در پایان کلاس نزد استاد بروید و پرسش‌های خود را مطرح کنید. سعی کنید تمام مطالب را به تدریج مطالعه کنید تا شب قبل از امتحان با حجم زیادی از مطالب جدید روبه‌ر‌و نشوید.

7- کنفرانس و کتاب درسی: "تصویر بزرگ‌تر" را در نظر بگیرید. درس خواندن در دانشگاه نیازمند فهم این مطلب است که چگونه اطلاعات مختلف کنار هم جمع شده و تصویر بزرگ‌تری را به وجود می‌آورند. نگاهی به خلاصه‌ی درس‌ها، فهرست، سرفصل‌ها و عناوین بیندازید تا راحت‌تر بتوانید اطلاعات موجود را سازمان‌دهی کنید.

8- کاری کنید تا مطالب در ذهنتان باقی بمانند. فعال باشید. برای درک بهتر نکات کلیدی برای خودتان مثال بیاورید. از روش‌های تقویت حافظه استفاده کنید. خلاصه‌برداری کنید. لغات کلیدی را به خاطر بسپارید. زیر مطالب مهم خط بکشید و در حاشیه‌ی کتاب، نکات مهم را یادداشت کنید. سعی کنید درس را برای خود جذاب کرده و از قدرت خلاقیت بیش‌تری استفاده کنید.

9- فکر می‌کنید نکات کلیدی را فراموش نمی‌کنید؟ ثابت کنید: اصلاً مهم نیست که تا چه اندازه متوجه مطلبی می‌شوید، در هر صورت اگر آن‌ را مرور نکنید از یادتان می‌رود. پیش از امتحان، نکات مهم را بدون این‌که به یادداشت‌ها و کتاب و جزوات نگاه کنید، در ذهنتان مرور کنید. می‌توانید به پرسش‌های آخر هر فصل نیز مراجعه کرده و بدون کمک گرفتن از کتاب، به آن‌ها پاسخ دهید.

10- خودتان را برای هر مدل امتحانی آماده کنید: تا جایی که ممکن است سعی کنید نوع امتحان توانایی‌های شما را محدود نکند. خودتان را برای هر مدل امتحانی آماده کنید (به عنوان مثال امتحان تستی). دستورالعمل انجام امتحان را به خوبی مطالعه کنید و ببینید که برای پاسخ دادن به هر سؤال چه مدت‌زمانی در نظر گرفته شده است. از پرسش‌های آسان‌تر شروع کنید تا اعتمادبه‌نفستان افزایش پیدا کند.

 

امیدواریم شما دانش آموزان بابکارگیری روش های بالا باعث پیشرفت خود در دروس شوید.


نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , , بازدید : 1593 نظرات() تاریخ : شنبه 4 مهر 1394 ساعت : 14:31

نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







  • پیشنهادی
  • پربازدید
  • جدید
  • نظرات
فلانی
فلانی درتاریخ 1397/9/9 گفته :
عالی بود هیچ جا نمیتونستم سوالات با پاسخ رایگان
پیدا کنم خیلی ممنون
سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی درتاریخ 1397/9/3 گفته :
سلام
وبلاگ خوبی دارید بهتون تبریک میگم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشم ممنونم
حانیه حانیه
حانیه حانیه درتاریخ 1397/8/26 گفته :
عالی بود
بلبل
بلبل درتاریخ 1397/8/6 گفته :
عجیب بود
سایان سهرابی
سایان سهرابی درتاریخ 1396/9/15 گفته :
عالیییییییییییییییییییییی
sadegh
sadegh درتاریخ 1396/2/18 گفته :
سلام ممنون من کل کتابامو نوشتم میرم سر کلاس می خوابم
erfan.sh
erfan.sh درتاریخ 1395/12/25 گفته :

سلام
من نمی تونم فایل ها رو دانلود کنم ....
چرا ؟؟؟؟؟
پاسخ:مشکلی ندارد فایل ها درست است . شاید احتمل این است که سیستم شما ویروسی شده است. ولی  لینک ها مشکلی ندارد . من تست کردم و درست بود . امید وارم مشکلتون حل شود. لبخند

mika.fa.ad
mika.fa.ad درتاریخ 1395/11/16 گفته :
خیلی ممنون،عالی بود
زبیح
زبیح درتاریخ 1395/11/13 گفته :
سلام واقعا عالی بودن

اینارو از چه سایتی میگیرید
یزدان
یزدان درتاریخ 1395/10/17 گفته :
واقعا عالی بود فقط اگه می شد پاورپوینت دروس روهم قراربدین عالی تر می شد

نظر سنجی

درس مورد علاقه شما چیست؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دهکده 789 و آدرس dehkade789.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب



Top Blog
دهکده789

789

با يک کليک از ما حمايت کنيد